Skip to main content

A Country House in New York: Highlights from The Frick Collection


Mauritshuis Royal Picture Gallery, The Hague
5 February through 10 May 2015

Over 30 masterpieces from the celebrated Frick Collection were seen outside New York for the first time as part of a special exhibition at the Mauritshuis Royal Picture Gallery in The Hague in 2015.

A Country House in New York: Highlights from The Frick Collection was the first major exhibition to be displayed in the new wing of the Mauritshuis following the opening exhibition of the museum in 2014. The exhibition gave visitors to the Mauritshuis a fascinating insight into the history of The Frick Collection and its founder, wealthy American steel magnate Henry Clay Frick (1849—1919). The works selected for the exhibition are masterpieces from the 13th to 19th centuries, which include not only paintings, but also drawings, sculpture and decorative arts, reflecting the outstanding quality and diversity of The Frick Collection. They perfectly complemented the Mauritshuis’s own collection which focuses on Dutch art of the Golden Age.

The Frick only lends works of art acquired after the death of its founder Henry Clay Frick. A Country House in New York: Highlights from The Frick Collection included significant works of art by such renowned artists as Cimabue, Van Eyck, Memling, Liotard, Reynolds and Gainsborough.



John Constable’s spectacular The White Horse,

a key work in the oeuvre of the artist,

and his spontaneous studies of clouds are highlights of the exhibition.

French Classical painter Jean-Auguste-Dominique Ingres is represented with a masterpiece that has become an icon of The Frick Collection:



the enchanting portrait of the Comtesse d’Haussonville.

There are few or no works by artists such as Ingres, Cimabue, Van Eyck and Liotard on display in Dutch museum collections, making these loans of significant interest for the Dutch public.



Jan van Eyck and workshop, Virgin and Child, with Saints and Donor, c.1441-43, panel, 18 5/8 x 24 1/8 inches, The Frick Collection, New York; photo: Michael Bodycomb



Hans Memling (ca. 1430/40-1494), Portrait of a Man, ca. 1470
The Frick Collection, New York (photo: Michael Bodycomb)





Comments

Popular posts from this blog

(Sức khỏe mỗi ngày) Một số loại nước uống dân gian giúp `đánh bay ` sỏi đường tiết niệu

Tại sao bị sỏi đường tiết niệu? Quá trình hình thành sỏi đường tiết niệu rất phức tạp, do nhiều yếu tố gây ra. Hòn sỏi có một cấu trúc đặc thù gồm 2 yếu tố: - Chất mucoprotein có tác dụng như chất keo kết dính các tinh thể với nhau để tạo sỏi. - Các tinh thể của các chất bình thường được hòa tan trong nước tiểu, chủ yếu là calci và oxalate, ngoài ra còn có phosphate, magne, urat, cystine. Khi nước tiểu bị cô đặc quá mức hoặc khi pH nước tiểu thay đổi thì các chất hòa tan trong nước tiểu sẽ kết tinh lại thành các tinh thể, và các tinh thể sẽ bị loại trừ theo dòng nước tiểu, cần phải có chất mucoprotein thì các tinh thể mới liên kết được với nhau để tạo ra hòn sỏi. Nhiễm trùng tiết niệu dễ gây kết tụ sỏi. Những bất thường ở đường tiết niệu làm chậm hoặc bế tắc dòng nước tiểu dễ gây kết tụ sỏi.

(Sức khỏe mỗi ngày) Cách phòng ngừa bệnh cúm hiệu quả trong mùa xuân

Theo Cục Y tế dự phòng, Bộ Y tế, cúm mùa là căn bệnh truyền nhiễm cấp tính với các triệu chứng đặc trưng là sốt, đau đầu, đau cơ, mệt mỏi, sổ mũi, đau họng và ho. Tỉ lệ người mắc bệnh cúm có xu hướng gia tăng vào mùa đông và mùa xuân. Để chủ động phòng chống dịch cúm mùa, mới đây Bộ Y tế đã ra chỉ thị khuyến cáo người dân cần thực hiện tốt các nội dung sau: 1. Đảm bảo vệ sinh cá nhân, che miệng khi hắt hơi, thường xuyên rửa tay với xà phòng, vệ sinh mũi, họng hàng ngày bằng nước muối. 2. Giữ ấm cơ thể, ăn uống đủ chất để nâng cao thể trạng. 3. Tiêm vắc xin cúm mùa để phòng bệnh. 4. Hạn chế tiếp xúc với bệnh nhân cúm hoặc các trường hợp nghi ngờ mắc bệnh khi không cần thiết. 5. Khi có triệu chứng ho, sốt, sổ mũi, đau đầu, mệt mỏi cần đến ngay cơ sở y tế để được khám, xử trí kịp thời.

MEN IN ARMOR: EL GRECO AND PULZONE FACE TO FACE At The Frick

August 5 through October 26, 2014    El Greco (1541–1614) Vincenzo Anastagi, c. 1575 Oil on canvas 74 x 49 ⅞ inches The Frick Collection, New York Photo: Michael Bodycomb  El Greco’s Vincenzo Anastagi , acquired a century ago by Henry Clay Frick, is one of The Frick Collection’s most celebrated paintings and one of only two full-length portraits by the master. It was executed during the artist’s six-year stay in Rome, before he moved to Spain, where he spent the rest of his career. Much of the force of this work emanates from the resplendent half-armor worn by Anastagi. Rich highlights applied with broad brushstrokes accentuate the steel, its metallic sheen contrasting with the velvety texture of Anastagi’s green breeches and the dark crimson curtain.    Scipione Pulzone (c. 1540/42–98) Jacopo Boncompagni, 1574 Oil on canvas 48 x 39 ⅛ inches Private collection, courtesy of Jean-Luc Baroni Ltd. Photo: Michael Bodycomb  To mark the 400th anniversary of ...