Skip to main content

Georgia O’Keeffe: Abiquiu Views



The Georgia O’Keeffe Museum has announced a series of presentations featuring works inspired by Georgia O’Keeffe’s two residences in Northern New Mexico. The first of these exhibits, “Georgia O’Keeffe: Abiquiu Views,” opened in Santa Fe on February 7, 2014. It features more than a dozen images of the cottonwoods that grow along the Chama River, a subject she painted repeatedly from the late 1940s through the 1950s, with other views from her home and studio at Abiquiu. Over the course of the year, the Museum will explore O’Keeffe’s use of her residence as a source for her artwork. The exhibits include her original studio worktable, arranged with her art materials and personal effects. Subsequent presentations in April, May, and September will focus on her garden, the iconic patio with the black door, and the landscape surrounding her home at Ghost Ranch.



Georgia O’Keeffe, Cottonwood Tree in Spring, 1943, Oil on canvas, 30 x 36 (76.2 x 91.4). Georgia O’Keeffe Museum, Gift of The Burnett Foundation. © Georgia O’Keeffe Museum

Georgia O’Keeffe owned two adobe Pueblo Revival homes in the high-desert plateau of Northern New Mexico. She split her time between the two residences, spending summer and fall at the Ghost Ranch, purchased in 1940, and winter and spring and at her four-acre residence in the village of Abiquiu, purchased in 1945. O’Keeffe painted the views from the homes, but the structures themselves were also an outlet for her aesthetic expression; over the course of the more than four decades that she lived in these residences, her modern sensibility informed the way she shaped and inhabited the spaces of her homes.



c. 1952 oil: Cottonwoods

By bringing together paintings inspired by her residences, some seen for the first time in many decades, this series of exhibitions examines the significance of the homes as part of her artistic practice. “In addition to her artwork, the Museum holds O’Keeffe’s New Mexico homes and contents as part of its extended collection,” said Carolyn Kastner, curator of the Georgia O’Keeffe Museum. “Her homes and the way she lived in them comprise two of her greatest creative efforts, conceived and perfected to suit her artistic practice.” The exhibitions complement the recent Museum publication, Georgia O’Keeffe and Her Houses: Ghost Ranch and Abiquiu.

Related article


Comments

Popular posts from this blog

(Sức khỏe mỗi ngày) Một số loại nước uống dân gian giúp `đánh bay ` sỏi đường tiết niệu

Tại sao bị sỏi đường tiết niệu? Quá trình hình thành sỏi đường tiết niệu rất phức tạp, do nhiều yếu tố gây ra. Hòn sỏi có một cấu trúc đặc thù gồm 2 yếu tố: - Chất mucoprotein có tác dụng như chất keo kết dính các tinh thể với nhau để tạo sỏi. - Các tinh thể của các chất bình thường được hòa tan trong nước tiểu, chủ yếu là calci và oxalate, ngoài ra còn có phosphate, magne, urat, cystine. Khi nước tiểu bị cô đặc quá mức hoặc khi pH nước tiểu thay đổi thì các chất hòa tan trong nước tiểu sẽ kết tinh lại thành các tinh thể, và các tinh thể sẽ bị loại trừ theo dòng nước tiểu, cần phải có chất mucoprotein thì các tinh thể mới liên kết được với nhau để tạo ra hòn sỏi. Nhiễm trùng tiết niệu dễ gây kết tụ sỏi. Những bất thường ở đường tiết niệu làm chậm hoặc bế tắc dòng nước tiểu dễ gây kết tụ sỏi.

(Sức khỏe mỗi ngày) Cách phòng ngừa bệnh cúm hiệu quả trong mùa xuân

Theo Cục Y tế dự phòng, Bộ Y tế, cúm mùa là căn bệnh truyền nhiễm cấp tính với các triệu chứng đặc trưng là sốt, đau đầu, đau cơ, mệt mỏi, sổ mũi, đau họng và ho. Tỉ lệ người mắc bệnh cúm có xu hướng gia tăng vào mùa đông và mùa xuân. Để chủ động phòng chống dịch cúm mùa, mới đây Bộ Y tế đã ra chỉ thị khuyến cáo người dân cần thực hiện tốt các nội dung sau: 1. Đảm bảo vệ sinh cá nhân, che miệng khi hắt hơi, thường xuyên rửa tay với xà phòng, vệ sinh mũi, họng hàng ngày bằng nước muối. 2. Giữ ấm cơ thể, ăn uống đủ chất để nâng cao thể trạng. 3. Tiêm vắc xin cúm mùa để phòng bệnh. 4. Hạn chế tiếp xúc với bệnh nhân cúm hoặc các trường hợp nghi ngờ mắc bệnh khi không cần thiết. 5. Khi có triệu chứng ho, sốt, sổ mũi, đau đầu, mệt mỏi cần đến ngay cơ sở y tế để được khám, xử trí kịp thời.

MEN IN ARMOR: EL GRECO AND PULZONE FACE TO FACE At The Frick

August 5 through October 26, 2014    El Greco (1541–1614) Vincenzo Anastagi, c. 1575 Oil on canvas 74 x 49 ⅞ inches The Frick Collection, New York Photo: Michael Bodycomb  El Greco’s Vincenzo Anastagi , acquired a century ago by Henry Clay Frick, is one of The Frick Collection’s most celebrated paintings and one of only two full-length portraits by the master. It was executed during the artist’s six-year stay in Rome, before he moved to Spain, where he spent the rest of his career. Much of the force of this work emanates from the resplendent half-armor worn by Anastagi. Rich highlights applied with broad brushstrokes accentuate the steel, its metallic sheen contrasting with the velvety texture of Anastagi’s green breeches and the dark crimson curtain.    Scipione Pulzone (c. 1540/42–98) Jacopo Boncompagni, 1574 Oil on canvas 48 x 39 ⅛ inches Private collection, courtesy of Jean-Luc Baroni Ltd. Photo: Michael Bodycomb  To mark the 400th anniversary of ...