Skip to main content

Eight Classic Examples of American Regionalism: Wood, Curry, Benton





American Gothic, 

the famous American Regionalist painting by Grant Wood, is on display at the Cincinnati Art Museum for the first time from Aug. 30 through Nov. 16, 2014. 

The masterpiece  joins Wood’s Daughters of Revolution in the exhibition, Conversations around American Gothic. 
Daughters Freedom and the Brush: American Painting in the 1930s.

Eight classic examples of American Regionalism, an art movement that depicts small town America and the rural Midwest from the late 1920s through the 1930s, by Iowa native Wood and his friends and associates, John Steuart Curry of Kansas and Thomas Hart Benton of Missouri, are on display to encourage visitors to consider what these works meant in their own time and what they mean today. In between the World Wars, isolationism led Wood, Curry and other painters to reinvent American art by examining scenes from daily life in the United States. Rejecting abstraction as too “European,” they adopted realism as a national style with a revered history. Collectors and writers then catapulted these artists to fame.


Through comparisons of these paintings of the American heartland, this exhibition aims to stimulate lively conversation about stereotypes, nationalism, urban versus rural life, humor versus sincerity and shifting definitions of “realism.” This exhibition also will engage visitors in debates about why a painting of a steadfast farm couple standing before a Gothic Revival cottage became the most widely recognized American painting of all time.


To highlight Wood’s genius and intentions, the exhibition will dissect his painting





Daughters of Revolution, 

a satirical condemnation of patriotism. Wood painted this work in response to the Cedar Rapids chapter of the Daughters of the American Revolution, who had ignited a controversy over the German fabrication of stained glass windows that he had designed. The exhibition includes not only Wood’s full-scale preparatory drawing but also an impression of the engraving that appears in the background. This engraving, Washington Crossing the Delaware, is one of the most celebrated images of George Washington, created after the painting by the German-born artist Emmanuel Leutze.

Contemporary critics and patrons touted Curry's and Benton's works for representing essential truths about the Midwestern experience. 



Curry’s The Old Folks, 

acquired by the Cincinnati Art Museum in 2002, portrays the artist’s parents in their cozy home looking over the family farm that they would lose during the Great Depression.




Baptism in Kansas (Whitney Museum of American Art), also by Curry, 

launched him into the national spotlight when Gertrude Vanderbilt Whitney purchased it for her new museum in New York City. In 



Tornado (Muskegon Museum of Art), Curry 

dramatized the farmer’s struggle against the elements and the heroism of ordinary Americans, recurrent themes in Regionalist paintings. 



Benton’s rhythmic composition Cradling Wheat (Saint Louis Art Museum) celebrates the beauty in hard, outdoor work. 

 From an interesting article about the exhibition:



After the exhibition here, the much-in-demand "Daughters" will travel to St. Louis, return home for a short time, then rejoin "Gothic" in Chicago in 2016 for a major exhibition, "Freedom and the Brush: American Painting in the 1930s." That exhibition will then travel to Paris and London.

Comments

Popular posts from this blog

(Sức khỏe mỗi ngày) Một số loại nước uống dân gian giúp `đánh bay ` sỏi đường tiết niệu

Tại sao bị sỏi đường tiết niệu? Quá trình hình thành sỏi đường tiết niệu rất phức tạp, do nhiều yếu tố gây ra. Hòn sỏi có một cấu trúc đặc thù gồm 2 yếu tố: - Chất mucoprotein có tác dụng như chất keo kết dính các tinh thể với nhau để tạo sỏi. - Các tinh thể của các chất bình thường được hòa tan trong nước tiểu, chủ yếu là calci và oxalate, ngoài ra còn có phosphate, magne, urat, cystine. Khi nước tiểu bị cô đặc quá mức hoặc khi pH nước tiểu thay đổi thì các chất hòa tan trong nước tiểu sẽ kết tinh lại thành các tinh thể, và các tinh thể sẽ bị loại trừ theo dòng nước tiểu, cần phải có chất mucoprotein thì các tinh thể mới liên kết được với nhau để tạo ra hòn sỏi. Nhiễm trùng tiết niệu dễ gây kết tụ sỏi. Những bất thường ở đường tiết niệu làm chậm hoặc bế tắc dòng nước tiểu dễ gây kết tụ sỏi.

(Sức khỏe mỗi ngày) Sau đêm ngủ cùng bạn trai, cô gái ngã khuỵu khi bác sỹ nói mất khả nănglàm mẹ

Vào ngày lễ tình nhân, nhìn những cô gái trẻ cầm những bó hoa hồng đỏ, các cặp đôi ôm nhau hạnh phúc mà cô gái trẻ Yang Yan ở Vũ Hán (Trung Quốc) lại cảm thấy cay đắng. Ở tuổi 24, cô đã vĩnh viễn mất đi khả năng làm mẹ. Ngày lễ tình nhân năm ngoái, cô đã trải qua một đêm lãng mạn với người bạn trai đã gắn bó suốt 3 năm. Vì đã tính toán khoảng thời gian an toàn, cô không nghĩ mình sẽ mang thai. Cho đến giữa tháng 3 năm ngoái, cô đột nhiên ngất xỉu và được gửi đến bệnh viện để sơ cứu. Bác sĩ chẩn đoán cô bị thai ngoài tử cung và được biết Yang Yan đã thực hiện phá thai 4 lần trước. Việc mang thai bất ngờ này đã khiến cô gái trẻ mất hoàn toàn khả năng sinh sản. Tuy nhiên, Yang Yan không phải là trường hợp duy nhất nhận tin đau đớn sau ngày lễ Tình nhân. Mang thai trong vòng 1 tháng sau khi phá thai Xiao Lu, 24 tuổi làm việc tại Vũ Hán. Sau một ngày Valentine đắm say bên bạn trai, chẳng bao lâu sau cô đã có thai vì không có biện pháp phòng ngừa. Do bản thân chữa sẵn sàng làm mẹ nên cô...

Imperial Augsburg: Renaissance Prints and Drawings

The Blanton Museum of Art brought to Austin (October 5, 2013 – January 5, 2014) a selection of works from Augsburg, a wealthy German city and center of trade known for its innovative printmaking techniques and its important role in the spread of Renaissance ideas from Italy. It is the first exhibition in the United States to focus on Augsburg’s artistic achievements in the late fifteenth and early sixteenth centuries, and works to advance the scholarship of one of Germany’s oldest cities whose rich Renaissance heritage has long been eclipsed. The exhibition was organized by the National Gallery of Art in Washington, D.C. and supplemented with loans from The Metropolitan Museum of Art, the Library of Congress, and other private and public collections. Emphasizing the rich tradition of paper and metal works produced in Augsburg spanning 1475-1540, the exhibition reveals how, through its commercial ties to Italy, Augsburg was one of the first German cities to emulate the Italian Renaissan...